Matthew Delooze (6) – (Eng + NL) The Answer My Friend, Is Blowing In The Wind

English Version halfway the page

Matthew Delooze – ‘Het antwoord, mijn vrienden, is het blazen van de wind’

Door: Matthew Delooze

(Vrij vertaald René Voogt)

‘Je ziet eruit alsof je ging met de wind,
loopt naakt door de straten.
Afgemat, moe, en geestelijk in trance,
Je lacht alleen in je slaap.
De nostalgie focust zich te laat,
de fantasie begint te jeuken.
Oh er is geen rock ‘n roll meer, alleen nog de muziek van de rijke … …
Het is de apathie voor de Duivel en de apathie voor de Zon ‘.
(Uit het lied Apathie 83 van Ian Hunter)

Door Matthew Delooze, voor de lezers van Virtuele Festivals

Het festival seizoen staat weer voor de deur en het is niet gemakkelijk om direct tot het punt te komen over de informatie die ik graag in dit artikel met je wil delen, door de kou om het zo maar te noemen, maar ik zal proberen mijn best te doen. Ik had graag dat je je geest opent, al is het maar voor eventjes, en denk voor jezelf. OK? Dus laten we beginnen.

Waarom ga je naar festivals? Wat is de aantrekkingskracht ervan? Welke magnetische kracht is er in werking die je als een makkelijk slachtoffer binnenhaalt zoals een deskundige visser het gedaan zou hebben? Is het gewoon die prachtige muziek waar je naar verlangt om te horen? Ben je wellicht betoverd door de teksten van een behendige schrijver? Ga je naar festivals om enkel maar één of meer van je idolen in levende lijve te zien? Ga je naar festivals om spirituele redenen – wordt je geest door een festival sfeer dusdanig verhoogd dat je bijna in een constante staat van gelukzaligheid verkeerd wanneer je daar bent? Ga je naar festivals alleen maar om ‘je gezicht te laten zien’, uit je dak te gaan, drugs te nemen, te n**ken of gewoon om geld te verdienen met de verkoop van taarten en hotdogs?

Misschien voel je gewoon de emotie van ‘gelukzaligheid’ tijdens deze festivals en zijn ze een welkome ontsnapping geworden van de klote wereld waar je gewoonlijk in leeft? Misschien heb je gewoon ‘respect’ voor alles om het festival heen en de mensen die het bijwonen in het algemeen, waar natuurlijk helemaal niets mis mee is.

De belangrijkste vraag die ik je ga stellen, komt vanuit een vijfde bewustzijnsniveau, waarom denk je dat de gevestigde orde, die meestal de massa onderdrukt, op de eerste plaats de festivals toe staan? Zou dat zijn omdat ze jou ‘vrijetijdsbesteding’ aan de top van hun prioriteitenlijst hebben staan?

Dat geloof ik nooit. Jij wel?

Zou het kunnen zijn dat het bestaan van festivals meer te maken heeft met “spirituele energie” dan met lichamelijke ontspanning? Ik denk zeker van wel. Ik vraag je om voor een moment te overwegen, dat op een spiritueel niveau, de menigte misschien wel eens aangetrokken kon worden tot dergelijke festivals om spiritueel te worden ‘uitgebuit’ onder het mom van het ontvangen van lichamelijk en geestelijk genot. Als dit waar is, dan betaald de menigte er helaas ook nog eens voor om te worden uitgebuit, en niet alleen dat, want zover het de wat populairdere festivals betreft vechten, bedelen of stelen de mensen er wezenlijk ook nog eens voor om kaartjes te kunnen bemachtigen om het maar bij te kunnen wonen.

Hoe dan ook, laat me tot het punt komen

Ik wil me graag concentreren op het Glastonbury festival in ‘Pilton’ Groot-Brittannië, maar laat me je er ook op wijzen dat hetzelfde scenario ook geldt voor vele andere plaatsen in de wereld.

Ik geloof dat ‘sommige’ muziekfestivals, en dan vooral Glastonbury gecreëerd en ‘gebruikt’ worden door kwaadwillige entiteiten, die vreemd zijn voor onze vijfde zintuiglijke wereld, voor het uitvoeren van symbolische rituelen en om de ‘collectieve spirituele energie’ te onttrekken van de mensen die het bijwonen. Deze kwaadaardige entiteiten krijgen mensen zover, om energie op te wekken, door ze te vermaken, en dan verzamelen en benutten ze die energie op de één of andere manier. Ik zal in dit artikel naar deze kwaadaardige entiteiten refereren als ‘De Slang’ of de ‘De Slangen Cult’. Kwaadwillig betekent gewoon “het hebben of vertonen van een kwade wil, een wil om anderen te schaden; kwaadaardig”.

Sorry dat ik de spijker al direct op z`n kop sla!

Uiteraard kunnen de ‘Kwaadwillende entiteiten’ (De Slangen Cult) waar ik op doel niet slagen met hun agenda om de spirituele energie van de massa tijdens muziekfestivals te onttrekken zonder de hulp van bepaalde hooggeplaatste figuren in deze wereld. Ik zal deze figuren in dit artikel de ‘agenten van de Slang’ noemen.

Ik geloof ook dat grote festivals, zoals Glastonbury en andere op symbolische plaatsen in de wereld, bewust geheim gebleven zijn in de afgelopen 20 tot 40 jaar, en zijn het nu letterlijk ‘energie bedrijven geworden waar de onschuldige bezoekers vrijwillig, maar onwetend, hun spirituele energie afstaan op plaatsen zoals Glastonbury.

Ik heb diverse artikelen geschreven over ‘festivals’ en ook over de muziek industrie in het algemeen. Zou het mogelijk zijn dat enkele van onze meest getalenteerde zangers en bands echt ‘geworven’ zijn en vervolgens geprogrammeerd werden om een ander doel te dienen, terwijl ze de massa vermaken door hun aantrekkelijke populariteit?

Wat zou een betere manier zijn om een subliminale boodschappen in het onderbewuste van de mensen te stoppen dan ze gewillig mee te laten zingen met hun favoriete liedjes, gezongen door hun eigen idolen?

Ik schreef hierover in een artikel, genaamd ‘Beside the Seaside’ in ‘2004’ welke zou kunnen dienen als een simpele vorm van inleiding tot wat ik probeer te zeggen in dit artikel. U kunt het hier lezen: deel 1 Aan de kust

Hoe dan ook, voordat ik Glastonbury aanhaal veronderstel ik dat ik je eerst op het feit moet wijzen dat jij en ik dagelijks gebombardeerd worden met subliminale boodschappen, zoveel in feite dat enkele subliminale boodschappen zo verlokkelijk zijn dat ze in je geest blijven hangen. Bijvoorbeeld – is het je nooit opgevallen dat je bepaalde spreuken of stukken van een bepaald lied of een TV-jingle in je hoofd hebt die keer op keer terug keren?

Wat voor tune het ook is waartoe je jezelf tot aangetrokken voelt, op de één of andere manier zit het vast in je hoofd en blijft het verdomme ook nog eens daar. Je herhaalt het keer op keer weer waarmee je jezelf letterlijk hypnotiseert. Je kunt gewoon doorgaan met je dagelijkse leven, maar het blijft maar door je achterhoofd spoken, zij het dat het meestal gewoon weer stilletjes aan weg ebt. Je hoort ze overal waar je gaat, radio, tv, en natuurlijk in de kroeg van de jukebox. Zelfs uw vrienden of collega’s fluiten of zingen hetzelfde mee.

Overweeg aub dat het geen toeval is dat de meerderheid van de wereld, miljoenen mensen, op hetzelfde moment hetzelfde liedje of tv tune in hun hoofd hebben zitten. De ‘Slangen Cult’ mixt muziek met politiek, omdat ze beide zeiden in hun macht hebben, maar de massa zal de verbinding op een vijfde bewustzijnsniveau niet eens kunnen zien.

Uiteraard gaat de tijd gewoon door en uiteindelijk verlies je de interesse in het nummer of het deuntje die je geest overgenomen had, of een andere hypnotiserende melodie komt aanwaaien om haar plaats in te nemen. De tune, het deuntje of het lied is in het begin nog wel interessant maar na gelang de tijd verstrijkt begint het je steeds meer te vervelen, later verdwijnt het uit de media en heeft het niet langer meer een hypnotisch effect op je. Maar nu heeft het zich begraven in je onderbewustzijn en je denkt er niet meer aan op een vijfde bewustzijnsniveau.

Het punt dat ik probeer te maken is dat de mensen geleid worden door een ‘aantrekkingskracht’, en de Slangen Cult speelt daarbij graag de rol van rattenvanger. Zij kunnen de geest van het menselijke ras en de massa beïnvloeden. De werking van subliminale boodschappen en de aantrekkingskracht van beroemde idolen trekken altijd veel mensen naar vele locaties.

(Kom maar kinderen deze kant uit, het is tijd om jezelf te vermaken!)

(Kom op schaapjes, deze kant uit, het is tijd ons je wol of je leven te geven)

Dertig of veertig jaar geleden begon de Slangen Cult met het fundament voor de hedendaagse festivals die je vandaag de dag in overvloed ziet. Probeer aub te begrijpen dat de ‘Slangen Cult’ (reptielen krachten) al gedurende duizenden jaren verdekt over ons heersen. Zij wisten lang geleden al dat zij in de toekomst op bepaalde momenten en locaties over de hele wereld grote hoeveelheden spirituele energieën nodig zouden hebben.

Ik weet nu dat de Slang de massa nodig heeft om hen de ‘spirituele toestemming’ te verschaven die zij nodig hebben om zowel de spirituele als ook de fysieke toekomst van het menselijk ras te kunnen bepalen. Ze hebben onze toestemming van het vijfde bewustzijnsniveau niet nodig om over ons te kunnen heersen, maar ze halen ‘alles’ uit de kast om de “spirituele toestemming” van ons te ontvangen. Zij weten dat we hen niet uit “vrije wil” onze toestemming zouden geven zodat zij geestelijk over ons kunnen heersen.

Ze moeten ons misleiden om ervoor te zorgen dat we het (vrijwillig) afgeven, en ze doen dat, door ons ‘positief emotioneel’ te laten voelen voor hun ‘agenten’, of in het geval van muziekfestivals wordt de menigte misleid in het weggeven van hun spirituele energie gewoon door het emotionele gevoel dat ze hebben voor de “beroemdheden, bands of zangers”, hun helden zo als je wilt, die op dergelijke festivals optreden.

De bands fungeren onbewust als een medium dus geven we ons respect gevolmachtigd af, als je wilt. Dit onderwerp gaat uiteraard zeer diep en het is niet gemakkelijk om dat allemaal in één artikel uit te leggen. Dat gezegd hebbende; laten we beginnen met de samenstelling van de festivals.

In mijn opinie, is het een mythe dat de gevestigde orde tegen eerdere festivals waren of dat de gevestigde orde bezwaar zou hebben gemaakt dat ze daadwerkelijk plaats zouden gaan vinden. Ik realiseer me terwijl ik dit zeg dat enkele van de oudere/eerdere aanwezigen van festivals het er niet mee eens zullen zijn, maar ik verzeker u, dat indien de Slangen Cult niet wilden dat deze ‘festivals’ plaats zouden vinden of wanneer deze festivals daadwerkelijk de reptielen agenda in de war zou schoppen dan zou er zeker nooit en te nimmer een festivals hebben plaats gevonden. Helemaal niet, nooit niet! Oh ja ik ben het er wel mee eens dat het beeld dat op dat moment neer werd gezet door de gevestigde orde, er één was die tegen de moderne popmuziek en de onvermijdelijke verschijning van popfestivals waren, zo gezien dat de eerdere bezwaren van de gevestigde orde tegen de vorming van festivals, alleen maar oppervlakkig waren, om het maar zo te noemen. ‘Festivals’ zijn van vitaal belang voor de reptielen agenda. Je vergist je als je dacht dat de koppen van de ‘gevestigde orde’ het echt niet zouden hebben gewild dat er festivals plaatsvonden. Het aanvankelijke bezwaar, van de gevestigde orde, om de festivals plaats te laten vinden draaide gewoon om een symbolische “spirituele vraag” of “spiritueel verzoek” van de massa dat ze daadwerkelijk plaats gingen vinden.

‘Wij eisten een festival’, om het zo maar te zeggen, maar wat heeft de massa ermee van doen om ‘officiële’ festivals te houden? Ze moesten toestemming ‘vragen’ aan een rechter, de kroon, was het niet? Ja, ondanks dat wat je hoort of leest over festival organisatoren, ze eindigen allemaal met hun vraag bij de Koningin voor toestemming om een festival plaats te laten vinden. Dus elke keer wanneer er door een gerecht toestemming wordt gegeven in dit land dat er een festival plaats mag vinden, gebeurd dit nadat “de koningin” het goed heeft gekeurd want zonder de toestemming van een agent van de Slang kan er geen symbolisch festival plaats vinden. Begrijpt u dat bepaalde bloedlijnen, hun volledige toestemming MOETEN geven voordat een ‘officieel’ Zon/Slangen ritueel plaats kan vinden? Het is belangrijk dat je dat begrijpt, in mijn opinie, als je werkelijk wilt weten wat er gaande is. De Slang MOET de officiële oprichter van bepaalde rituelen zijn en het Glastonbury Festival is in feite een ‘Zon/Slangen ritueel’, en een zeer goede ook.

Specifieke locaties worden verkozen om festivals te organiseren waar De Slang wil dat ze uitgevoerd worden en dat doen ze door gebruik te maken van corrupte ambtenaren die in de gemeenten zitten. Elke gemeente, althans in het Verenigd Koninkrijk, heeft Slangen marionetten op verschillende plaatsen in de commissies zitten die ervoor zorgen dat deze dingen erdoor komen zodat de agenda van de slang wordt uitgevoerd.

(The Slangen Cult controleert de meeste lokale en provinciale raden , maar de meeste daarvan zijn toch al corrupt toch?)

De opbouw van festivals en de verspreiding van “vrijheid” in het afgelopen decennia over de hele wereld, met inbegrip van de val van de Berlijnse muur, stond het de hele wereld toe om te luisteren naar muziek waarvan de Slang wil dat je die luistert. Er wordt ons verteld dat dit een goede zaak en een teken van vrijheid is, en natuurlijk ben ik het ermee eens dat het zo overkomt, maar dat is slechts op een vijfde bewustzijnsniveau, op een spiritueel niveau, heeft de massa nu toegang tot de muziek uit de “vrije westerse wereld” waardoor ze gelijktijdig ook vatbaar zijn geworden voor hetzelfde hypnotiserende bedrog dat over hen uit wordt gespeeld. Laat het volkomen duidelijk zijn dat ik niet anti-muziek ben noch heb ik iets tegen welke pop / rock ster dan ook. Ik hou zelf van bepaalde muziek. Er zijn daarbuiten schrijvers die letterlijk mijn leven veranderd hebben. Ik wijs er alleen maar op dat een heel klein groepje mensen de meerderheid van de mensen kan dwingen om te luisteren naar wat ZIJ willen dat we naar luisteren. Dit is geen toeval, want de Slang zorgde ervoor dat de rock en pop ontwikkelingen in andere landen stagneerde waardoor ze de groei ervan feitelijk jarenlang hebben onderdrukt.

Zoals ik eerder al zei kan de Slangen Cult media gemakkelijk de massa zover krijgen dat ze een artiest ofwel liefhebben ofwel haten, en soms zelfs beide, als het hen zo uitkomt om dat te doen. Zij doen dit door de ‘aanbidding waarde’ van de artiest te verhogen of te verlagen. Zo noem ik het in ieder geval, ‘aanbidding waarde’. De Slangen media kan ervoor zorgen dat een concertzaal geheel gevuld wordt of compleet leeg blijft. Ze kunnen de massa blindelings zover krijgen dat ze aanbidden wie ze maar willen, en wanneer ze dat willen. Het tegenovergestelde geldt wanneer de media wil dat de massa een afgod/idool dumpt die niet langer het doel dient of het lef heeft gehad de greep die de media over ze heeft te trotseren.

(Kan je je dat voorstellen, dat agenten voor de slang bepalen wie er ‘succesvol’ zijn of wie er ‘sterft’ in de muziek industrie?)

Datzelfde is van toepassing op popfestivals. De Slangen Cult zal festivals voorbereiden die iets voor ‘hen betekenen’ voor het oogsten van de spirituele energieën, op symbolische locaties, of locaties met een ‘toepasselijke naam’, voor in de toekomst. De locaties die voor de rituelen gebruikt worden zullen symbolisch ook ‘waardig’ moeten zijn. De Slang doet dit, achter de schermen, doormiddel van financiële steun en gunsten in de rechtbanken, enz. De hippie-beweging is in de jaren `60 door agenten van de Slangen bloedlijn geïnfiltreerd en zij legden heimelijk de grondslag voor de festivals die je vandaag voor je ziet. Festivals die ‘geen flikker opleveren’ vóór de Slang zullen geen steun meer ontvangen en zullen langzaam wegrotten en een natuurlijke dood sterven of erger nog de autoriteiten maken het de festival organisatoren lastig door hen uit het bestaan te dwingen.

Ik verzeker je dat het de festivals niet zou zijn toegestaan om te groeien of zelfs maar om te bestaan zonder de directe of indirecte toestemming van hooggeplaatste figuren die gepositioneerd zijn binnen de vijfde bewustzijnsautoriteiten, zoals diegene die dienst doen op gemeentehuizen of in rechtbanken. De festivals zouden niet groeien of zelfs maar bestaan als ze niet zouden passen in de occulte symboliek die vereist wordt door de Multi dimensionale krachten die een onschuldig concert omzetten tot een Zon/Slangen aanbidding`s ritueel van wat voor soort dan ook.

Ik moet je uitleggen hoe een onschuldig ogend festival op een vijfde bewustzijnsniveau ook gebruikt kan worden als een conductor voor ‘spirituele energie’ op een spiritueel niveau. Het is vrij simpel. Als we ‘emotie’ voelen als menselijk wezen creëren we ook een ‘onzichtbare energie’. Des te meer dat we ons emotioneel voelen des te krachtiger de energie zal worden. Als twee mensen zich voor hetzelfde emotioneel voelen wordt het aandeel onzichtbare spirituele energie die aangemaakt wordt ook verdubbeld, enzovoort enzovoort, dus je kunt jezelf de hoeveelheid spirituele energie voorstellen, om het zo maar te noemen, die ‘duizenden’ mensen aan zouden kunnen maken, en dan vooral als ze gedwongen (gestuurd) kunnen worden zich ‘emotioneel’ te voelen op ongeveer hetzelfde moment.

Dus naar mijn mening creëren ‘emoties’ energie. Zo simpel is het. Stel je voor dat duistere krachten en enkele van hun agenten op aarde wisten van de energie die gecreëerd wordt door menselijke emoties en dat ze wisten hoe ze het zouden moeten benutten en gebruiken. Wat zouden ze er dan mee doen? Ze zouden het aanwenden en gebruiken, zou het niet?

Zij zouden het nodig hebben om grote hoeveelheden mensen aan te trekken naar één gebied waar ze de collectieve emotionele toestand van de menigte verhogen waarna die op hen ‘gericht’ wordt zodat zij het kunnen inzamelen, een soort van “voed het ego” situatie, maar dan op een zeer grote schaal. De kwaadwillende entiteiten zouden niet zichzelf op het podium kunnen plaatsen ‘in hun ware beeld’, omdat de menigte niet ontroerd zou worden van hun eigen emotionele onderdrukkers, en dus zijn zij ervan afhankelijk om aantrekkelijke ‘agenten’ (tussenpersonen / beroemdheden) te werven en te gebruiken door ze op te stellen in de menigte en de collectieve emoties voor ‘hen’ te verhogen. Ja?

De agenten voor de Slang gebruiken hier gehypte en talentvolle artiesten voor om dit voor hen te doen, maar deze actie`s op zichzelf zijn niet genoeg, omdat alle emotionele respect (spirituele energie) die gemaakt wordt tijdens het evenement gewoon naar de artiest zou gaan en niet naar de duistere krachten die de artiesten bevorderen.

Dus deze duistere krachten tonen op zeer sluwe wijze hun eigen symboliek op het podium en / of op de eigenlijke festival locaties welke op zichzelf zeer symbolisch staan. Dit stelt hen in staat om de spirituele energie naar de symboliek zelf te trekken en niet naar de artiest op het podium. Het gebruik van de symboliek is heel belangrijk, want wanneer het publiek op een festival emotioneel gemaakt wordt over de uitvoerder op het podium dan voelen ze ook emotie, onbewust, voor de symboliek die op hetzelfde moment weergegeven wordt. Ik veronderstel dat de situatie op één lijn ligt met een golf van elektriciteit die via het podium verzonden wordt, niet alleen de artiesten zouden een schok krijgen maar ook alle andere items die elektriciteit geleiden. Met andere woorden ‘spirituele energie’ kan de makers van de symboliek voeden tijdens de show. De ware scheppers van de ‘symboliek’ tijdens een show zijn de entiteiten uit andere dimensies, vandaar dat ‘zij’ de spirituele energie ontvangen die gecreëerd wordt tijdens festivals die hun symboliek draagt.

De Slangen Cult maakt ook gebruik van dubbelzinnige symbolische teksten verborgen in de songs, naar men zegt geschreven en gemaakt door de beroemde bands. Dit is om de menigte gezamenlijk tweeledige woorden te laten zingen (Loof aan de Goden), dit zorgt ook voor spirituele energie. Zoals vermeld in het ‘aan de kust’ artikel

Bijvoorbeeld, Glastonbury maakt gebruik van een “Piramide Podium”, dus zodra de menigte emotie opbouwt voor de artiest op Glastonbury, dan zullen ze ook spirituele energie geven aan de symboliek (de piramide) waarin het zich afspeelt, en waar je dus naar kijkt, simpelweg omdat ‘emotioneel respect’ voor de artiest ook zal leiden tot ‘spirituele energie’ voor de symboliek, en deze energie maakt dingen op een totaal andere manier mogelijk dan je jezelf ooit voor had kunnen stellen.

Emotioneel respect = spirituele energie. Als je emotioneel respect toont voor iets dan geef je letterlijk je spirituele krachten er aan af. Al diegene die Glastonbury bijwonen geven onschuldig en onwetend hun spirituele energieën af, niet aan hun idolen op het podium, maar aan de symboliek die weergegeven wordt op Glastonbury. Het spijt me om dit te zeggen maar naar mijn mening is de afgebeelde symboliek op Glastonbury “Zonnen God” en Slangen symboliek, en terwijl u van Glastonbury geniet wordt u opgelicht door deel te nemen in een Slangen “zonaanbidding`s ritueel”.

Natuurlijk, als er niets mis zou zijn met ‘Zon Aanbidding’, dan is er ook niets mis met het aanbidden van de Zon. Na dat gezegd te hebben, wat als “zonaanbidding” nou echt een negatieve activiteit blijkt te zijn, en als je de Zon aanbid dat je je spirituele energie weggeeft aan die zonnen God? Wat als diezelfde zonnen God (de Duistere krachten) de energie die gemaakt wordt op plaatsen als Pilton in kunnen zamelen en het zouden gebruiken om ellende te veroorzaken op aarde?

(de menigte tijdens het Glastonbury Festival. Wat voor een soort energie wordt hier onschuldig gecreëerd en kan die energie ingezameld worden?)

Zou het mogelijk zijn dat geheime heersers van deze wereld enorme hoeveelheden mensen moeten aantrekken (en dus spirituele energie) naar bepaalde locaties op bepaalde tijden van het jaar? Glastonbury vindt altijd plaats rond de tijd van de zomerzonnewende (De Tijd voor zonaanbidding mensen!) Zou het mogelijk zijn dat door het verzamelen van een grote groep mensen, de collectieve emoties van deze mensen omgezet zouden kunnen worden tot een energie die benut kan worden? Als dat zo is, zouden dan de betrokken locaties gekoppeld kunnen zijn aan de leylijnen en de cycli van de Zon, zodat dus de gecreëerde energie naar de interdimensionale symbolische ‘zonnegoden’ gaat doormiddel van de symbolische leylijnen?

Nogmaals, als er niets slechts is aan het aanbidden van de zon, of een viering omringd door Zon symbolisme, dan is er geen probleem of wel?

Wordt occulte symboliek ook weergegeven op het display van andere evenementen, zoals Live 8 bijvoorbeeld? Was Live 8 gewoon één groot energie-ritueel? Uiteraard had Glastonbury de primeur, waar tevens een gigantisch Piramide podium gebouwd werd waar de artiesten op gepresenteerd werden, maar als je erover nadenkt dan zou elke soort occulte symboliek weergegeven kunnen worden op festivals, recht onder de neus van de menigte, zonder dat ze er zelfs ook maar enige kennis van nemen op welke manier dan ook.

Spirituele energie is onzichtbaar en het verbindt en voedt andere dimensies. Jij en ik kunnen worden aangezet om het te produceren, zonder dat we er het geringste benul ervan hebben dat we dit doen. Het menselijk ras wordt zo gemanipuleerd om festivals etc. bij te wonen, en dat terwijl hun normale leven zo`n verdomde sleur is. De mensen zullen letterlijk alles betalen en overal heen gaan en dat alleen maar om het echte plezier te willen voelen.

Laat me proberen om u een ander Glastonbury te tonen, niet degene die gecreëerd werden voor op het vijfde bewustzijnsniveau als een soort van “je ego tevreden stellen” en een weekendje er tussenuit te zijn voor jezelf, maar één dat een aanbiddingcentrum voor de ‘Zon’ en de Slang verschaft, die symbolisch de zon creëerden.

De Oude beschavingen waren het er allemaal over eens dat de ‘zon’ gecreëerd werd uit ‘chaos’ en naar mijn mening is chaos = duistere krachten.

Bijbels; Laat er licht zijn

Zie http://www.egyptianmyths.net/nun.htm
Probeer aub te onthouden en te begrijpen wat ik je probeer te zeggen.

Onze fysieke acties, samen met onze gedachten creëren energieën die onzichtbaar zijn voor ons blote oog. Naar mijn mening, als ze onze gedachten en daden kunnen beïnvloeden, dan kunnen ze ook de onzichtbare energieën die we creëren door onze gedachten en handelingen manipuleren, die dan verzameld worden, door krachten die weten hoe ze dergelijke acties moeten uitvoeren.

Probeer aub te onthouden en te begrijpen wat ik je probeer te zeggen.

Er is een ‘andere wereld’ in werking naast onze eigen wereld, het is een wereld die gedijd op, en gevoed wordt door, de energie die gecreëerd wordt tijdens de verschillende fysieke gebeurtenissen die plaatsvinden op Aarde, met behulp van de occulte symboliek die vertoont wordt op het vernoemde evenement. In onze vijfde bewustzijn`s realiteit kunnen we niet zien wat het ware doel achter de symboliek is, en zijn we ook blind voor de eventuele gevolgen van het negeren ervan.

Energieën en gedachten kunnen alleen misbruikt worden door krachten/machten/elite die weten hoe ze het moeten doen, en degenen die niet eens weten dat deze krachten bestaan kunnen dus niet eens zien dat ze misbruikt en uitgebuit worden. Ze zijn er blind voor. Het menselijk ras wordt nog op vele manieren meer misleid in het leveren van spirituele energie aan de slang.

De symboliek speelt een belangrijke rol. Ik kan het maar niet genoeg benadrukken dat de symboliek zeer belangrijk is. Het is voor de Slang van essentieel belang dat je hen jou spirituele goedkeuring geeft en dat jij hun symboliek spiritueel aanvaard. Zij hebben jou spirituele respect nodig, omdat het hen in staat stelt om spiritueel over jou te heersen. Als ze eenmaal heersen over je geest kunnen ze gemakkelijk jou fysieke werkelijkheid sturen en domineren, op alle gebieden van je leven, simpelweg omdat je fysieke werkelijkheid slechts een weerspiegeling is van je spirituele gedachten.

Wanneer je een festival als Glastonbury bijwoont, en fysiek met hen meedoet, dan voer je óók letterlijk een spirituele bevestiging van je symbolische omgeving uit. Het leggen van “het fondement voor de symboliek” die verbonden is aan dergelijke evenementen is zeer belangrijk.

Om Glastonbury te gebruiken als een goed voorbeeld, wist je dat, lange tijd voor Michael Eavis, de grondslag voor Glastonbury gelegd werd door agenten van de Slangen bloedlijn? Ik bespreek dit zeer uitgebreid in mijn komende boek, ‘Is It Me For A Moment?: Breaking the Serpent`s Spell’, maar ik kan je nu in dit artikel al wel vertellen dat de basis voor Glastonbury inderdaad gelegd werd door de ‘Churchill’ familie en als de familie Churchill niet gekoppeld is aan de Slang en de Illuminati dan vreet ik een bezem!

Dus symbolisch gezien staat de koningin het toe dat de festivals plaatsvinden door middel van het Gerechtshof (de kroon) en de fundamenten werden gelegd door de Churchill (Illuminati) bloedlijn. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Illuminati

Een andere vorm van Slangen / Zon symbolisme leidt naar mijn mening, tot de exploitatie van de spirituele energie van kinderen, wat opzettelijk en exclusief voortgebracht werd door enkele officiële oprichters van het Glastonbury Festival.

Het “Wereld Liefdadigheid door Kinderen” werd gecreëerd op basis van het Glastonbury Festival. Ik betrek mijn boek hier nog niet in want die is nog niet uit gekomen en ik ben me er volledig van bewust dat ik dit artikel voor een andere website schrijf, maar ik treed tot in groot details over hoe “goede doelen” niet blijken te zijn waar ze feitelijk voor hadden moeten staan en ik ga in het boek ook in op de symboliek rond het fondement van het Glastonbury Festival. Hoe dan ook, hier is het officiële logo achter het “goede doel” dat in zijn geheel gecreëerd werd omwille van het Glastonbury Festival. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik geloof dat zeer misleidend krachten deze symboliek hebben gecreëerd ……… Hier is – Sunny!

Sunny!’
(officiële Logo van ‘wereld kinderen’ voor  liefdadigheid gemaakt op Glastonbury)

Het zal niet nodig zijn voor de doorgewinterde onderzoeker om te wijzen op de symboliek die weergegeven wordt in dit logo toch?

De slang draagt vele symbolische pakken en verschijnt met vele symbolische gezichten, en hij zal zonder wroeging “gebruik en misbruik” maken van de spiritualiteit van de kinderen. Het is tijd om wakker te worden”

Wanneer je respect toont ten aanzien van ‘iets’, zij het een gebouw, evenement of voorstelling dan respecteer je ook in spiritueel opzicht de ‘oprichter (s)’ van het gebouw, evenement of de voorstelling, en dat is ook de reden waarom de oprichters altijd op de één of andere manier “vernoemd” worden, of ze hebben op het terrein een plaquette aangebracht waarop ze vernoemt worden als teken van ‘respect’.

Bijvoorbeeld, je kunt niet de muzikale Jesus Christ Superstar respecteren, zonder dat je Andrew Lloyd Webber respecteert. Emotioneel respect creëert spirituele energie.

We ‘zien’ alleen de vijfde bewustzijn`s realiteit van onze omgeving, omdat we zo geconditioneerd zijn om dat te doen, door middel van verkeerd onderwijs en een afgedwongen spirituele overgave, en wij kunnen “niet zien” hoeveel energie we afgeven door het respecteren van de symboliek die voor onze ogen wordt weergegeven. Wij zien alleen de vijfde bewustzijn`s “materiële dingen”, omdat we zo getraind zijn om dit te doen.

Als je het idee kunt vatten dat onze spirituele omgeving onze fysieke werkelijkheid creëert, dan kun je beginnen te zien wat er precies gaande is in deze wereld en ik kan je verzekeren dat het een schok teweeg zal brengen als je er eenmaal doorheen kijkt. Het is de symboliek die onze geest en ons onderbewustzijn beïnvloedt, zonder dat wij er bewust van afweten. We zijn blind voor het bedrog wat plaats vindt, en we kunnen niet en zullen niet reageren op iets dat we niet kunnen zien dat het plaats vind.

We hebben hier te maken met zeer misleidende krachten en ze functioneren op een veel hoger intelligentie niveau dan wij dat doen simpelweg omdat de gevestigde orde en haar Reptielen meesters ons veranderd hebben tot hersendode imbecielen die veel meer geïnteresseerd zijn in de waarde van onze creditcard dan om onze spirituele vooruitzichten. Nogmaals het is niet zo dat de Slang,  intelligenter is dan wij dat zijn, het is gewoon zo dat ze jou spirituele intuïtie verlaagd hebben tot een zeer laag niveau. We kunnen eenvoudigweg het bedrog dat zich recht onder onze neus afspeelt niet zien, omdat het gebeurt op een onbewust niveau en het is je onderbewuste, of ‘onbewuste’, dat je bewuste fysieke werkelijkheid creëert. En dat is de reden waarom duizenden en duizenden mensen geleid kunnen worden tot deelname in rituelen, die vermomd zijn als festivals zonder dat ze het realiseren. Het is gewoon omdat ze onbewust gemanipuleerd werden doormiddel van subliminale boodschappen etc om een deel te zijn van iets waarvan ze genieten op een vijfde bewustzijnsniveau, en zonder zelfs maar te realiseren dat de energie letterlijk uit hen gezogen wordt op een spiritueel niveau.

Vanaf een bescheiden aantal in het begin van het Glastonbury Festival trekt het nu meer dan 150.000 mensen!
Dat is een hele hoop potentiële spirituele energie.

Begin je in te zien dat, doordat je niet kunt begrijpen wat de symboliek betekent die weergegeven wordt, dat je door al springend “mee te vieren” op een festival, je spiritueel je acceptatie afgeeft voor de weergegeven symboliek doormiddel van de handelingen (dansen-springen) die je uitvoert en dus je emotionele respect toont?

De Slang heeft je spirituele toestemming nodig om over je te heersen, en omdat we spiritueel geen bezwaar maken tegen wat er gaande is, ook al zijn we onwetend van wat er spiritueel aan de hand is, geven we feitelijk toestemming vóór, en stemmen we ermee in dat de Slangen over ons heersen. Het is een zeer wrede en krachtige misleiding.

(Wat aanbid je als je je energie en respect richt op het piramide podium op Glastonbury? (foto-toont de opkomst van de Zon en het Piramide podium van Google images)

Om dit artikel samen te vatten vraag ik je om de mogelijkheid te overwegen of dat rock / pop festivals door buitenaardse/inter-dimensionale krachten’ gebruikt’  kunnen worden, via hun agenten op Aarde, om heimelijk de spirituele energieën van de mens te oogsten?

Het zou zeer zeker een hoop dingen verklaren, zou het niet? Denk.

Voor mij is het overduidelijk dat popconcerten en festivals bij de meeste van ons ‘de geest verhogen’. Dat is het doel ervan, toch? Het luisteren naar onze favoriete band, muziek en liedjes maakt iets los in de menigte waardoor er zoiets ontstaat als een elektrische sfeer die we bijna zouden kunnen voelen nietwaar? Dus dan is het ook logisch dat indien een dergelijke energie gecreëerd kan worden dat die dan vervolgens ook kan worden verzameld, opgeslagen en gebruikt kan worden net zoals op het vijfde bewustzijn huishoudelijk gas en elektriciteit verzameld, opgeslagen en gebruikt wordt.

Kunnen cryptische teksten en hypnotische muziek ertoe leiden dat nietsvermoedende mensen hun eigen spirituele krachten afstaan? Gebruiken bedrieglijke krachten getalenteerde muzikanten / zangers om grote aantallen mensen aan te trekken die vervolgens bijeenkomen op speciale symbolische locaties? Deze locaties zijn doorgaans verbonden aan plaatsen waar in de oudheid rituelen werden uitgevoerd, zou het dus mogelijk zijn dat de ‘spirituele energieën’ doelbewust om die rede verzameld worden? Als we respect tonen ten aanzien van een beroemde artiest, onze helden, tonen we dan ook respect ten aanzien van de ‘symboliek’ van de show? Wanneer u een zanger of band aanbid op Glastonbury toont u ook respect, en geeft energie, aan het symbolische ‘piramide podium’ waar de artiest zijn act op uitvoert? Als dat zo is dan ben je misleid tot het aanbidden van de ‘Zon’ of niet soms? (Zon Goden zijn namelijk verbonden met piramides, ziet u)

Als dat zo is dan aanbid je inderdaad officieel duistere entiteiten, omdat volgens de oude overtuigingen zij de ‘Zon’ creëerden. Dat is de zwendel mensen. Het aanbidden en vereren van de ‘Zon’ =  het aanbidden en vereren van De Slang. Got it?

Worden enorme hoeveelheden mensen zo ‘gemaakt’ om een gevoel van geestelijke vrijheid te voelen, voor zichzelf en hun kinderen, op zulke evenementen? Als dat zo is leidt dit dan tot een massale vrijlating van spirituele energie, vooral omdat het gemaakt wordt vanwege de artiest die ze letterlijk aanbidden, de beroemde zangers? Kan spirituele energie gecreëerd worden simpelweg omdat de menigte tijdens een concert respect toont voor de artiest die optreed?

Zo ja, wat is dan de ‘echte’ reden voor het creëren van deze energie?

Voed een dergelijke vrijgekomen energie alleen de mensen op het festival zelf of is het ook mogelijk dat de energie daadwerkelijk de inter-dimensionale Goden voed? Zorgt een vrijlating van dergelijke energie uit ‘respect’ ervoor dat dezelfde ‘Goden’ onze spirituele toestemming krijgen om over ons te heersen? Indien het vrijkomen van deze energie een feit is wie heeft dan de omstandigheden voor het evenement gearrangeerd dat het evenement zich kon ontvouwen en wie heeft dan de middelen gecreëerd om de spirituele energie te verzamelen? Zouden de symbolische ‘organisatoren’ van het evenement waardig zijn voor iets dergelijks of zouden ze net zo blind zijn als de rest van ons voor de ware betekenis van dergelijke gebeurtenissen?

Belonen de inter-dimensionale wezens hun agenten, hun bloedlijnen hier op aarde, voor het brengen van een dergelijke energie tot hen, net zoals een boer zijn herdershonden beloond voor het samen drijven van de schapen?

(de heer Eavis één van de oprichters van het Glastonbury Festival, is hij een onwetende stroman, een ingehuurde agent, of gewoon een goede kerel die graag mensen ziet feesten pal voor een piramide? Beslist zelf.)

Ik wil wederom duidelijk maken dat ik niet tegen muziekfestivals ben, juist het tegenovergestelde. Ik begrijp heel goed dat mensen het bijwonen en zich gelijktijdig fantastisch voelen tijdens de concerten etc en daar is absoluut niets mis mee.

Na dat gezegd te hebben, het positieve gevoel, ervaren door individuen tijdens het bijwonen van het festival, zal van korte duur zijn en zal snel na het evenement weer verdwijnen. De energie die je hebt weggegeven echter zal door de duistere krachten nog heel lang na de evenementen gebruikt worden om onze realiteit op Aarde te scheppen.

Glastonbury en andere festivals zijn in mijn opinie in het leven geroepen om spirituele energie “aan te trekken en af te leiden”. Ik realiseer me op een vijfde bewustzijnsniveau dat festivals zeer aangenaam zijn, maar kun je je niet voorstellen dat ze de hoeveelheden mensen aan MOETEN trekken die ZIJ willen? De talenten van uitvoerende artiesten worden benut om de mensen aan te trekken, en de mensen die aangetrokken worden door hun artiest/idool, worden letterlijk uitgemolken, en hun spirituele krachten worden onttrokken. De Slang controleert alle symbolische ‘artiesten’ en controleert ook alle symbolische locaties waarop ze verschijnen. Zij voegen die twee simpelweg samen en kijken vervolgens toe hoe je een kaartje koopt, bedelt, leent, erom vecht of het steelt om maar een plaats te kunnen bemachtigen tussen de menigte. De agenten krijgen je geld, maar de Slang krijgt je ziel.

(Bedelen, Stelen en zelfs lenen om in Glastonbury te mogen vieren pal  voor het piramide podium?-Wie heeft hier voordeel van?)

Deze informatie is moeilijk om te accepteren, ik weet het. Ik ging door een zeer slechte tijd tijdens mijn pogingen om het zelf te kunnen begrijpen. De Slangen Cult weet wat er nodig is om je aan te trekken tot de muziek, de teksten en de artiesten die bepaalde spirituele gevoelens in je zullen creëren. Zij zullen deze kennis zonder wroeging gebruiken om jou symbolisch te laten aanbidden, wie zij willen dat je aanbid, door hun manipulatie van de muziek industrie. De Slang zal je naar ‘festivals’ lokken wanneer ze grote hoeveelheden spirituele energie nodig hebben op bepaalde locaties, en Glastonbury is daarvan een heel goed voorbeeld.

Ik zeg niet dat je geen muziekfestivals meer bij moet wonen begrijp me niet verkeerd. Bloody hell we moeten onszelf kunnen vermaken en er is absoluut niets mis mee om naar een band of zanger te gaan kijken om vermaakt te worden. Gelieve jezelf in deze wereld te vermaken wat ook kan zonder anderen te schaden. Het enige wat ik van je vraag eigenlijk is om eens goed om je heen te kijken om te zien wat er werkelijk gaande is op festivals. Stel vragen! We kunnen ook van een super goed festival genieten zonder al die toegevoegde occulte symboliek, of niet soms?

Betalen we met z`n allen gewoon voor een entertainment-dienst wanneer we festivals bijwonen op symbolische locaties, of, al zij het onbewust, leveren WIJ ZELF deze dienst?

Wanneer u Glastonbury bezoekt verstrek je dan spirituele energie aan je favoriete band of geef je die spirituele energie aan entiteiten in een andere dimensie die ‘vertegenwoordigd’ worden door de symboliek die te zien is op Glastonbury? (Zoals het Piramide Podium en Sunny de kinder-Nar)? Worden top artiesten gebruikt door de duistere krachten om te fungeren als rattenvanger?

Dit is te gek om waar te kunnen zijn is het niet?

Wanneer je een kruis om je nek draagt hoeft dat toch niet symbolisch te staan voor je verering van Christus, en staat het op geen enkele wijze representatief voor enig ‘emotioneel respect’, zei het alleen voor de persoon die het voor je kocht? Is een ‘T-shirt’ dat de naam draagt van een rockband simpelweg een medium om de wereld te tonen dat je spiritueel verbonden bent met een band die niet fysiek aanwezig is op dat moment? Je gebruikt het ‘T-shirt’ om symbolisch verbonden te zijn met de band, en je ‘respecteert’ het shirt welke iets representeert waar je dol op bent toch?

Is het kussen van de badge van je favoriete voetbalclub niet ook een daad van het aanbidden van iets doormiddel van ‘symboliek’, ik heb vele mensen gezien die hun voetbal ‘emblemen’ met het grootste respect behandelen. Mensen plaatsen posters van sexy modellen, voetballers en popsterren op hun slaapkamer muur als een andere vorm van symbolische aanbidding? Het is zo makkelijk voor ons om respect te tonen aan een symbolische poster van een afgod die we liefhebben. En inderdaad, ik heb elke dag van m`n jeugd een poster van Suzi Quatro gezoend, die ik op mijn muur had hangen. (Ik denk dat ik dat vandaag nog steeds zou doen, als ik er een had!) De lijst voor het symbolisch tonen van respect is eindeloos is het niet? Dus hoeveel mensen die een bezoek aan het Glastonbury festival brengen respecteren dan het “piramide podium”?

De symboliek is net zo belangrijk als de daadwerkelijke persoon of band. Dat is de reden waarom de heersende macht deze beroemdheden voor hen gebruiken om hun producten te verkopen, want als we de persoon aanbidden, accepteren we ook de symboliek die verbonden is aan de gerespecteerde beroemdheid.

Dezelfde principes zijn ook van toepassing op festivals en op rock / pop concerten wanneer je jou onsterfelijke respect toont voor je idool (en) die optreed op het podium, en toon je hetzelfde onsterfelijke respect tot de symboliek die zich om je heen bevind op dat moment. De artiest zal je vreugde gestaag laten toenemen waardoor dan ook je emoties zullen worden verhoogt. Je zult dan al dansend ‘energie’ vrijlaten. En het zijn deze duistere krachten die deze energie kunnen gebruiken.

Als je emotioneel ‘respect’ toont zul je spirituele energie vrijlaten die de makers van de ‘symboliek’ tijdens de show zal voeden evenals de artiesten die het uitvoeren. De energie, mijn vriend, “waait letterlijk met de wind”, hoewel je het niet kunt zien. Het wordt vervolgens verzameld en benut door de duistere krachten die in eerste instantie het hele scenario in elkaar hebben gezet waarvan wij totaal niets van af weten. Helemaal niets.

Dat klinkt nu niet meer zo gek he?

Ik heb genoeg gezegd in dit artikel en ik dank je nederig voor het lezen ervan. Ik baseerde dit artikel op een klein deel uit een hoofdstuk van mijn komende boek ‘Is It Me For A Moment’. Ik treed in het boek veel dieper in detail over Glastonbury en een heleboel andere zaken.

Ik heb momenteel een blog http://matthew-delooze.blogspot.com , maar binnenkort heb ik mijn eigen website www.matthewdelooze.co.uk
Ik wens jullie allen het beste en wens je een heerlijke zomer.

Matthew Delooze

24 April 2007

 

Verschijnt binnenkort

Dus jij dacht dat je niet gehypnotiseerd was hé?

Originele artikel:
http://www.virtualfestivals.com/latest/features/3537
http://www.illuminati-news.com/art-and-mc/2007/0427a.htm

Klik hier voor de andere delen uit de reeks Matthew Delooze:
12345 –  78910111213

Boeken bestellen van Matthew:
http://hetuurvandewaarheid.info/2011/01/28/matthew-delooze-toward-the-light-books/

 

————————————————————-

English Version

Matthwe Delooze – The Answer My Friend, Is Blowing In The Wind

 

‘You look like you are gone with the wind,
running naked through the streets.
Wired out, tired out, trancendental mental,
only laughing in your sleep.
Nostalgia is starting to focus to late,
imagination is starting to itch.
Oh there aint no rock and roll no more just the music of the rich……
It’s apathy for the devil and apathy for the sun’.
(From the song Apathy 83 by Ian Hunter)

The festival season is once again upon us and its not easy to get straight to the point of the information that I want to relay to you in this article, from cold so to speak, but I will try my best. I need you to open your minds, if only for a short time, and think for yourself. OK? So let us begin.

Why do you go to festivals? What is the attraction? What magnetic force is in operation that reels you in like an easy victim of an expert fisherman? Is it just the beautiful music that you yearn to hear? Are you enchanted by the lyrics of a clever song writer? Do you go to festivals just to see one or more of your idols in the flesh? Do you go to festivals for spiritual reasons , are your spirits raised so much by the festival atmosphere that you are almost in a constant state of bliss when you are there? Do you go to festivals just to ‘show your face’, chill out, take drugs, get laid or just to make money selling pies and hotdogs?
Maybe you just feel the emotion of ‘happiness’ whilst at the festivals and they have become a welcomed escape from the shitty world you usually live in? Maybe you just ‘respect’ the festival scene in general and the people who attend them and of course there is nothing wrong with that at all.

The main question I ask you, on a five sense level, is why do you think an establishment, that usually oppresses the masses, allows festivals to go ahead in the first place? Is it because they put your ‘leisure activities’ at the top of their priority list ?

I don’t think so for one minute. Do You?

Could the existence of festivals have more to do with ‘spiritual’ energies than physical ones? I certainly think so. I ask you to consider for a moment that, on a spiritual level, the crowd maybe being attracted to the festival to be spiritually ‘exploited’ in the guise of receiving physical and spiritual pleasure. If this is true then sadly the crowd are also ‘paying’ to be exploited , not only that but as far as the more popular festivals are concerned the people actually fight, beg or steal to get tickets to attend them.

Anyway, lets get to the point

I’d like to concentrate on the Glastonbury festival at ‘Pilton’ UK, but let me also point out that the same scenario applies to a lot of other places around the world.

I believe that ‘some’ music festivals, especially Glastonbury have been created and ‘used’ by malevolent entities, that are alien to our five sense world, to carry out symbolic ritual and to extract ‘collective spiritual energy’ from the people who attend them. These malevolent entities will get people to create energy, through entertaining them, and then they somehow collect and harness the energy. I refer to these malevolent entities as ‘The Serpent’ or The Serpent Cult. Malevolent simply means; ‘Having or exhibiting ill will; wishing harm to others; malicious.’

Sorry to get straight to the point!

Obviously the malevolent entities I mention could not succeed in their agenda to extract spiritual energy from the masses at music festivals without the help of certain high ranking figures in this world. I call these figures ‘agents’ for the serpent.

I also believe that major festivals, such as Glastonbury and others in symbolic locations around the world, have purposely been covertly groomed over the last 20 to 40 years and they have now literally become ‘energy farms’ and their innocent visitors willingly, but unknowingly, surrender their spiritual energy at places like Glastonbury.

I have written various articles about ‘festivals’ and also about the music industry in general. Is it possible that some of our most talented singers are really ‘recruited’ and then programmed to serve another purpose whilst they entertain the masses through their attractive popularity?

What better way is there to get subliminal messages into people’s subconscious than by getting them to willingly sing along with their favourite songs, sung by their idols?

I wrote about this in an article, called ‘Beside the Seaside’ in ‘2004’ which may serve as a simple form of introduction to what I am trying to say in this article. You can read it here.

Anyway before I mention Glastonbury I suppose I should point out the fact that you and I get bombarded with subliminal messages everyday, so much in fact that some subliminal messages are very catchy and stick in your mind. For instance do you not notice that you have spells of hearing a certain song or a TV jingle over and over in your head?

Whatever tunes you get attracted to seem to somehow stick in your head and they bloody well stay there. You repeat them over and over again and literally hypnotise yourself. You can carry on with your daily life but it is still there niggling away in your mind, albeit on most occasions niggling away in a happy way. You hear them everywhere you go, radio, TV, and of course down the pub on the jukebox. Even your friends or workmates whistle or sing them.

Please consider that it is no coincidence that the majority of the world, millions of people, will have the same song or TV ad on their minds at the same time. The serpent cult will mix music with politics because they control both of them but the masses will not see the connection on a five sense level.

Obviously time goes on and you suddenly lose interest in the hypnotic song or ditty that had taken over your mind or another hypnotic tune comes along to take its place. The tune, ditty or song is initially interesting but as time goes on you become bored with it, it disappears from the media and no longer has a hypnotic effect over you. By this time it has buried itself into your subconscious and you think nothing more about it on a five sense level.

The point I am trying to make is that human beings are led by ‘attraction’ and the serpent cult love to play the role of pied piper. They can affect the minds of the human race en-masse. The workings of subliminal messages and the attraction of celebrity idols can always attract many people to many locations.

(Come along children this way, it is time to enjoy yourself!)

(Come along sheep, this way, it is time to give us your wool or your life)

Thirty or forty years ago the Serpent Cult started to create the foundations for the modern day festivals you see in abundance today. Please try to grasp that the Serpent Cult (Reptilian forces) have been covertly ruling over us for thousands of years. They knew long ago that they would require the use of massive amounts of spiritual energies at certain times and in certain locations around the world in the future.

I now know that The Serpent requires the masses to give it ‘spiritual permission’ for it to control both the spiritual and the physical future of the human race. They do not need our five sense permission to rule over us but they go to great lengths to receive ‘spiritual’ permission from us. They know that we would not ‘willingly’ give our permission to them to spiritually rule over us.

They have to deceive us in to giving it, and they do just that, through deceiving us into feeling ‘positive emotions’ for their ‘agents’, or in the case of music festivals the crowd’ is deceived into giving away spiritual energy simply by giving emotional respect to the ‘celebrity bands’ or ‘singers’, their heroes if you like, performing at the festivals.
The bands act as a medium so we give respect through proxy, if you like.

Obviously this subject goes very deep and it is not easy to explain it all in one article.

That said; let us start with the formation of the festivals.

It is a myth, in my opinion, that the early festivals were ‘anti establishment’ or the establishment objected to them coming into existence’. I realise in saying that, some of the older festival attendee’s will disagree with me but I assure you if the serpent cult did not want ‘festivals’ to happen or if the festivals actually affected the reptilian agenda then there definitely wouldn’t be any festivals taking place at all. None at all, ever! Oh yes I will agree that the image portrayed by the establishment, at that time, was one of being against modern music and the inevitable appearance of pop festivals, that said the establishment’s early objections to the formation of festivals was only on the surface so to speak. ‘Festivals’ are vital to the reptilian agenda. You would be mistaken if you thought the heads of the ‘establishment’ really didn’t want festivals to take place. The initial objection by the establishment to festivals taking place was simply to create a symbolic ‘spiritual demand’ or ‘spiritual request’ from the masses that they did actually take place.

‘We demand a festival’, so to speak, but what did the masses have to do to hold ‘official’ festivals? They had to ‘ask’ permission from the court, the crown, for permission didn’t they? Yes despite what you read or hear about maverick festival organisers they all end up asking The Queen for permission for a festival to take place. So every time permission is given by a court in this country for a festival to take place it’s because ‘The Queen’ approves of it and without the permission of an agent for the Serpent no symbolic festivals can take place you see. Do you understand that certain bloodlines HAVE to give their full consent for an ‘official’ Sun/Serpent ritual to take place? It is important that you do in my opinion if you really want to know what is going on. The Serpent has to be the founder of certain rituals and Glastonbury Festival is basically a Sun /Serpent ritual in my opinion and a very good example of one.

Specific locations will be arranged to hold festivals where The Serpent wants them through the corrupt officials sitting on local councils. Every council, in the UK at least, has serpent puppets sat on various committees to vote these things through to suit the agenda.

(The Serpent Cult controls most local and county councils but most council’s are already corrupt anyway.)

The build up of festivals and the spread of ‘freedom’ all over the world over recent decades, including the fall of the Berlin wall, has allowed the entire world to listen to music that the serpent wants them to. We are told this is good thing and a sign of freedom and obviously I agree that it may appear that way but it is only on a five sense level, on a spiritual level the masses that now access the music of the ‘free western world’ also access the same hypnotic trickery being used at the same time. Let me make it perfectly clear that I am not anti music nor am I against any pop/rock stars. I love certain music myself. There are songwriters out there that have literally altered my life. I am only pointing out that very few people can force the majority of people to listen to what they want us to listen to. This is no coincidence because the serpent made sure that rock and pop in other countries was stagnated and it basically suppressed its growth for years.

As I said the serpent cult media can easily get the masses to either love or hate an artist, sometimes both, when it suits them to do so. They do this by increasing or decreasing the artists ‘worship value’. That’s what I call it anyway, ‘worship value’. The serpent media can arrange for a concert venue to be full or for it to be empty. They can get the masses to blindly worship who they want, when they want. The opposite applies when the media want the masses to dump an idol that no longer serves a purpose or has the guts to defy the serpent cult’s power over them.

(Can you ‘imagine’ those agents for the Serpent decide who is successful or who ‘dies’ in the music industry?)

The same rules apply to pop festivals. The serpent cult will groom festivals that ‘mean something’ to them for the cultivation of spiritual energies, in symbolic or ‘aptly named’ locations, for the future. The locations used for rituals will also have to be symbolically ‘worthy’. The serpent will do this through, behind the scenes, financial support and favours in the courts etc. The hippy movement was infiltrated by agents for the serpent bloodline in the 1960’s and they covertly created the foundations for the festivals you see before you today. Festivals that ‘mean absolutely bugger all’ to the serpent will receive no support and be left to rot and die a natural death or worse the authorities will harass the festival organisers and force them out of existence.

I assure you that festivals would NOT be allowed to grow or even exist without the direct or indirect consent of the high ranking figures positioned inside five sense authorities such as those serving on councils or in courts. The festivals wouldn’t grow or even exist if they didn’t fit in with the occult symbolism required by the multi-dimensional forces that turn an innocent concert into a sun/serpent worship ritual of some kind.

I need to explain how an innocent looking festival on a five sense level can also be used as an extractor of ‘spiritual energy’ on a spiritual level. It’s pretty simple really. When we feel ‘emotion’ as a human being we also create an ‘invisible energy’. The more emotional we feel the more powerful the energy becomes. If two people feel the same emotionally then the amount of invisible spiritual energy being created is doubled, so on and so forth, so you can imagine the amount of spiritual energy, so to speak, that ‘thousands’ of people can create, especially if they can be forced to feel ‘emotional’ about the same thing at the same time.

So in my opinion ‘emotions create energy’. It is as simple as that.
Imagine if an inter-dimensional force and a few of their agents on Earth knew about the energy that is created through human emotions and knew how to harness it and use it. What would they do? They would harness and use it wouldn’t they?

They would need to attract large amounts of people to one area and raise the collective emotional state of the crowd and get the energy ‘directed’ towards them to collect it, a sort of feeding an ego sort of situation, on a massive scale. The malevolent entities cannot put themselves on stage ‘in their true image’ because the crowd wouldn’t get emotional about their own enslaver, so they would have to recruit and use attractive ‘agents (middlemen/celebrities) to draw in a crowd and raise collective emotions for them. Yes?

Agents for dark forces use hyped and talented artists to do this for them but this action is not enough on its own because all the emotional respect (spiritual energy) created at the event would simply go to the artist and not the dark forces promoting the artists.

So the Serpent has very crafty displayed its own symbolism on stage and/or the festival locations are very symbolic in themselves. This enables them to attract the spiritual energy towards the symbolism itself and not the performing artists. The use of symbolism is very important because if the audience at a festival are made to feel emotional about the performer on stage then they also feel emotion, subconsciously, for the symbolism being displayed at the same time. I suppose the situation is on a par with a surge of electricity being sent through the stage, not only would the performers get a shock so would all the other items that conduct electricity. In other words ‘spiritual energy’ can feed the creators of the symbolism on show. The real creators of the symbolism on show are entities in other dimensions, hence ‘they’ receive the spiritual energy created at festivals that bear their symbolism.

The serpent also uses ambiguous symbolic lyrics hidden in the songs allegedly penned and created by celebrity bands to get the crowd to collectively sing ambiguous words (Praise to the Gods), this also creates spiritual energy.( As mentioned in the beside the seaside article)

For example Glastonbury uses a Pyramid Stage, so when the crowd feel emotion for artists at Glastonbury they will also give spiritual energy to symbolism(Pyramid etc) being displayed, simply because ‘emotional respect’ for the artist will also create ‘spiritual energy’ for the symbolism and this energy empowers things in a totally different way than you may imagine.

Emotional respect = Spiritual energy. When you show emotional respect to something you are literally giving your spiritual powers to it. All those attending Glastonbury are innocently giving their spiritual energies, not to their idols on stage, but to the symbolism being displayed at Glastonbury. I am sorry to say that in my opinion the symbolism displayed at Glastonbury is Sun God and Serpent Symbolism and whilst you are enjoying Glastonbury you are being conned into taking part in a Serpent/ Sun worship ritual.

Of course if there is nothing wrong with ‘Sun Worship’ then there is nothing wrong with worshipping the Sun. That said what if Sun Worship is really a negative activity and when you worship the Sun you are giving away your spiritual energy to the Sun God? What if the same Sun God (Multi-dimensional forces) could harness the energy that is created at places like Pilton and use it to cause misery on earth?

(Crowd at Glastonbury Festival. Just what sort of energy are they innocently creating and can it be harnessed?)

Is it possible that secret rulers of this world need to attract massive amounts of human beings (therefore spiritual energy) to certain locations at certain times of the year? Glastonbury is around the time of the summer solstice (Sun Worship time folks!) Is it possible that by gathering a large group of people together that the collective emotions of these people can be transformed into energy and be harnessed? If so could the locations involved be linked to ley lines and the cycles of the Sun, therefore the energy created can go to feed inter-dimensional symbolic ‘Sun Gods’ through symbolic ley lines?

Again, if there is nothing bad about worshipping the Sun, or celebrating whilst surrounded by Sun Symbolism, there isn’t a problem is there?

Is occult symbolism also put on display at other concert venue’s, like Live 8 for instance? Was Live 8 just one big energy ritual? Obviously Glastonbury has the Tor, and has also built a bloody great pyramid stage to present the artists on, but when you think about it any sort of occult symbolism can be displayed at festivals, right under the crowd’s noses, without them really taking any proper notice of it whatsoever.

Spiritual energy is invisible and it connects to and feeds other dimensions. You and I can be made to produce it without us having the slightest knowledge that you are doing so. The human race is so easily manipulated to attend festivals etc when their normal life is so bloody humdrum. The people will literally pay anything and go anywhere just to feel real enjoyment.

Let me try and show you a different Glastonbury, not the one that was arranged for the five senses to experience as some sort of ego satisfying weekend away for yourself, but one that provides a worship centre for the ‘Sun’ and The Serpent that symbolically created the Sun.

The ancients all agree that the ‘Sun’ was created from ‘chaos’ and in my opinion chaos = dark forces. (Biblical; let there be light)

http://www.egyptianmyths.net/nun.htm

Please remember and try to understand what I am trying to say to you.

Our physical actions along with our thoughts create energies that are invisible to our naked eyes. In my opinion if our thoughts and actions can be manipulated then the invisible spiritual energies we create because of our thoughts and actions can also be manipulated, and therefore harnessed, by forces that know how to carry out such things.

Again. Please remember and try to understand what I am trying to say to you.

There is ‘another world’ operating alongside our own, it is a world that thrives on, and feeds off, the energy created at various physical events taking place, on Earth, using occult symbolism and displaying it at the said event. In our five sense reality we cannot see the true purpose behind the symbolism and we are also blind to the true consequences of ignoring it. Energies and thoughts can only be abused by powers that know how to do it and those that don’t know the powers even exist cannot see that they are being abused and exploited. They are blind to it. The human race is also being deceived into supplying spiritual energy to the serpent in many other different ways too.

Symbolism plays a major part. I cannot stress enough that symbolism is very important. It is vital to the serpent that you give them your spiritual acknowledgement and spiritually accept their symbolism. They need your spiritual respect because it allows them to rule over you spiritually. Once they rule over your spirit they can easily control your physical reality, in all areas of your life, simply because your physical reality is only a reflection of your spiritual thoughts.

When you attend a festival like Glastonbury, and physically join in with them, you are also literally carrying out a spiritual endorsement of your symbolic surroundings. The laying of ‘foundation symbolism’ connected to such events is very important.

Using Glastonbury as a good example, did you know that the foundations for Glastonbury were laid by agents for the Serpent bloodline? I go into this deeply in my forthcoming book, ‘Is It Me For A Moment?: Breaking The Serpent’s Spell’, but I can tell you now in this article that the foundations for Glastonbury were indeed laid by the ‘Churchill’ family and if the Churchill family are not linked to the serpent and the illuminati then I am a red assed Baboon!

So symbolically The Queen allowed the festival to take place through the Court (The Crown) and the foundations were laid by the Churchill (illuminati) bloodline.

Indeed another form of Serpent/ Sun symbolism that leads in my opinion, to exploitation of the spiritual energy of children, was purposely and exclusively created by some of the official founders of Glastonbury Festival.

The Children’s World Charity was created directly from Glastonbury Festival. I am not plugging my book because it is not even out yet and I am fully aware that I am writing this article for another website but I go into great details about how ‘charities’ are not what they really appear and I also go into the symbolism surrounding the foundation of Glastonbury Festival in the book. Anyway here is the official logo behind the charity that was created entirely because of the Glastonbury Festival. I can only tell you that I believe very deceptive forces have created this symbolism……… Here’s Sunny!

‘Sunny!’
(Official Logo of ‘Children’s World’ charity created at Glastonbury)

I won’t need to point out the symbolism being displayed in this logo to seasoned researchers will I?
‘The serpent wears many symbolic suits and comes in many symbolic faces and it will use and abuse the spirituality of children without remorse. It is time to wake up’

Matthew Delooze 2006

When you show respect to ‘anything’, be it a building, event or performance you also spiritually respect the ‘founder(s) ’ of the building, event or performer and that is why the founders are always ‘named’ in some form or other or a plaque is located naming them on site as a sign of ‘respect’.

E.g. you can’t respect the musical Jesus Christ Superstar without respecting Lloyd Webber. Emotional respect creates spiritual energy.

We only ‘see’ the five sense reality of our surroundings because we have been conditioned to do just that, through false education and enforced spiritual surrender, and we do not ‘see’ how much energy we are giving through respecting the symbolism right in front of our eyes. We only see five sense material things because we have been trained to do so.

If you can grasp the idea that our spiritual surroundings create our physical reality then you can start to see exactly what is going on in this world and I assure you that it would shock you. It is symbolism that affects our spirit, our subconscious, without us consciously knowing it. We are blind to the trickery that goes on and we cannot and do not react to something that we cannot see taking place.

We are dealing with very deceptive forces in these matters and they operate on a higher level of intelligence than we do simply because the establishment and its reptilian masters have turned us into brain dead morons who are much more interested in our credit card ratings than our spiritual futures. It is not that the serpent is any more intelligent than we are its just that they have reduced your spiritual intuition to very low levels. We simply cannot see the trickery going on right under our noses because it is done on a subconscious level and it is your subconscious, or ‘unconscious’, that creates your conscious physical reality. That is why thousands and thousands of people can be led into taking part in rituals disguised as festivals without realising it. It is simply because they have been subconsciously manipulated through subliminal messages etc to be part of something they enjoy on a five sense level without even realising they are literally having spiritual energy sucked out of them on a spiritual level.

From humble beginnings the Glastonbury festival now attracts over 150,000 people!
That’s a lot of potential spiritual energy.

Can you start to see that because you cannot understand what the symbolism being displayed means, and by prancing about at a festival ‘celebrating’, you are spiritually accepting that you endorse the symbolism being displayed through the act of showing emotional respect?

The serpent needs your spiritual consent to rule over you and because we do not spiritually object to what is going on, even though we are blissfully unaware of what is spiritually going on, we actually consent to and endorse the serpents rule over us. It is a very cruel and powerful deception.

(Just what do you worship when you direct your energy and respect towards the pyramid stage at Glastonbury? (Picture- showing Sun Set and the Pyramid Stage- from Google images)

To sum up this article I ask you to consider the possibility that rock /pop festivals may be being ‘used’ by extraterrestrial/inter-dimensional beings, through their agents on Earth, to covertly harvest spiritual energies from humans?

It would certainly explain a lot of things wouldn’t it? Think.

It is blatantly obvious to me that pop concerts and festivals ‘raise the spirit’ in most of us. That is their purpose isn’t it? Hearing our favourite band, music and songs always creates a buzz in the crowd and produces an electric atmosphere that we can actually feel, doesn’t it? So surely it makes sense that if such energy can be created then it can also be harnessed, stored and used just like five sense domestic gas and electricity is harnessed, stored and used.

Can cryptic lyrics and hypnotic music lead unsuspecting people into surrendering their own spiritual powers? Are deceptive forces using talented musicians /singers to attract large numbers of people to congregate at special symbolic locations? These locations are usually connected to ancient ritual sites, so is it possible that ‘spiritual energies’ are purposely collected because of this? When we show respect to the famous artists, our heroes, are we also showing respect to the ‘symbolism’ on show as well? When you worship a singer or band at Glastonbury are you also showing respect, giving energy, to the symbolic ‘Pyramid’ stage the artist is performing on? If so have you been deceived into worshipping the ‘Sun’ haven’t you? (Sun Gods are connected to Pyramids you see)

If so then you are indeed officially worshipping reptilian entities because according to ancient beliefs they created the ‘Sun’. That’s the scam folks. Worshipping and respecting the ‘Sun’ = worshipping and respecting the ‘Serpent’.

Are massive amounts of people ‘made’ to feel a sense of spiritual freedom, for themselves and their children, at such events? If so does this lead to a massive release of spiritual energy especially because it is created because of the artists they literally worship, the famous performers? Can spiritual energy be created simply because the crowd at a concert respect the artist who is performing?

If so what is the ‘real’ reason for creating such energy?

Does the release of such energy only feed the people at the festival itself or is it possible the energy actually feeds inter-dimensional gods? Does the release of such ‘respect’ energy give the same ‘Gods’ our spiritual permission for them to rule us? If the release of such energy is fact then who has arranged the circumstances of the event to unfold and created the means for it to be collected? Could the symbolic ‘organisers’ of the event be worthy of such credit or are they as blind as the rest of us to the true meaning of such events?

Do inter-dimensional beings reward their agents, their bloodlines on Earth, for bringing such energy to them like the farmer rewards his sheepdogs for herding sheep?

(Mr Eavis one of the founders of Glastonbury Festival is he an unknowing stooge, a hired agent, or just a very nice geezer that likes to see people party in front of a pyramid? You decide.)

I want to make it perfectly clear again that I am not against music festivals, quite the opposite is true. I fully understand that people attending them will feel fantastic during the concerts etc and there is absolutely nothing wrong with that.

That said the positive vibes, experienced by individuals attending the festival, will be short lived and will disappear shortly after the event. The energy you have given away will be used by multi dimensional forces to create our reality on Earth for a long time after the event.

Glastonbury and other festivals have been spiritually created to ‘attract and extract’ spiritual energy in my opinion. I realise on a five sense level that festivals are highly enjoyable, but can you not realise that they have to be to attract the numbers they want. The talents of performers are exploited to attract people and the people are that are attracted because of the performer are literally milked dry, their spiritual powers are extracted. The serpent controls all the symbolic ‘performers’ and also controls all the symbolic locations they appear at. They simply put the two together and watch you buy your ticket or beg, borrow, fight or steal your place in the crowd. The agents get your money but the serpent gets your soul.

(Beg, Steal or Borrow to get in Glastonbury to celebrate in front of the pyramid stage?-Who really benefits?)

This information is hard to accept, I know. I went through a bad time trying to understand it myself. The serpent cult understands what is needed to attract you to the music, lyrics and artists that will create certain spiritual feelings inside you. They will use this knowledge without remorse to get you to symbolically worship who they want you to worship through their manipulation of the music industry. The serpent will entice you to ‘festivals’ when it needs to manipulate large amounts of spiritual energy at certain locations and Glastonbury is a prime example.

I am not saying that you should not to attend music festivals don’t get me wrong on that. Bloody hell we need to enjoy ourselves and there is absolutely nothing wrong with going to see a band or singer to be entertained. Please enjoy yourself in this world anyway you can without harming others. The only thing I am asking is that actually have a good look around you and see what’s really going on at festivals. Ask questions! We can all enjoy a bloody good festival without the added symbolism can’t we? Are you all simply paying for an entertainment service when you attend festivals in symbolic locations or are you, albeit unknowingly, supplying the service?

When you visit Glastonbury are you providing spiritual energy to your favourite band or are you providing spiritual energy to entities in another dimension that are ‘represented’ by the symbolism on show at Glastonbury (Such as the Pyramid Stage and Sunny the Children’s Jester)? Are top bands being used by dark forces to act as a Pied Piper?

Too daft to be true is it.?

When you wear a cross around your neck isn’t it symbolic for your worship of Christ, does it not represent your emotional respect in some way if only for the person who bought it for you? Is a ‘T Shirt’ bearing the name of a rock band simply a medium for showing the world your spiritual connections to a band that is not physically present at the time? You use the ‘T Shirt’ to symbolically connect you to the band and you respect the shirt that represents something you love, don’t you?

Isn’t kissing the badge of your favourite football team another act of worshipping something through ‘symbolism’, I see lots of people who treat their football ‘emblems’ with the greatest respect. People place posters of sexy models, footballers and pop stars on their bedroom wall as another form of symbolic worship? It is so easy for us to show respect to a symbolic poster of an idol we love. Indeed I used to kiss a poster of Suzi Quatro, I had on my wall, everyday in my youth.(I think I’d still do it today if I had one!) The list of symbolic respect is endless isn’t it? So how many people who visit Glastonbury festival respect the pyramid stage then?

The symbolism is just as important as the actual person or band. That is why the powers that be get celebrities to sell products for them because if we worship the person we will also accept any symbolism that is connected to the respected celebrity.

The same principles apply at festival and rock/pop concerts when you show your undying respect for your performing idol(s) on stage you also show the same undying respect to the symbolism surrounding you at the time. The performers will steadily increase your enjoyment therefore increasing your emotions. You will then dance around and let off ‘energy’. It is inter-dimensional powers that can use this energy.

When you feel emotional ‘respect’ you will release spiritual energy that will feed the creators of the ‘symbolism’ on show as well as the performers. The energy, my friend, is literally ‘blowing in the wind’ but you cannot see it. It is then collected and harnessed by malevolent forces that created the whole scenario in the first place and you are none the wiser. None the bloody wiser indeed.

Doesn’t sound so daft now eh?

I have said enough in this article and I humbly thank you for reading it. I based this article on a small part of one chapter in my forthcoming book ‘Is It Me For A Moment’. I go into far more detail about Glastonbury and a lot of other things in the book.
I currently have a blogger http://matthew-delooze.blogspot.com and will shortly have my own website at www.matthewdelooze.co.uk

I wish you all the best, have a lovely summer.

Matthew Delooze
24th April 2007.

 

Coming Soon–

So you didn’t think you were hypnotised eh?

Order his books:
http://hetuurvandewaarheid.info/2011/01/28/matthew-delooze-toward-the-light-books/

Original artikel:
http://www.illuminati-news.com/art-and-mc/2007/0427a.htm

Click here for the other parts from Matthew Delooze:
12345 –  78910111213

Dit bericht is geplaatst in Matthew Delooze. Bookmark de permalink.

4 reacties op Matthew Delooze (6) – (Eng + NL) The Answer My Friend, Is Blowing In The Wind

  1. Occult secrets dutch dance
    http://www.youtube.com/watch?v=9CUKPCGnqiw

    Illuminati tv spots Dutch – UFO Attack , Venus project
    http://www.youtube.com/watch?v=Y6JaKWpfjQY

  2. Matthew Delooze is back!

    I have the honor to announce you that I have just received an email from Matthew, saying that he is back online. A brand new article and a brief explanation of his situation and how he intends to proceed.

    Enjoy!

    Matthew & The Near Future Delooze

    and

    The Rain Bow Gate

    http://matthewdelooze.blogspot.com/

  3. Pingback: BOINNK!!! | Het UUR van de Waarheid, een dertien-tal artikelen vertaald door René Voogt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *